KORT OM SENDIFY
Sendify är en webbaserad frakttjänst som hjälper företag att optimera sin logistik och spara tid och pengar. Med unika fraktpriser och en användarvänlig plattform, ger Sendify företag möjligheten att smidigt skicka paket, pall och containrar.
Grundat: 2017
Antal anställda (år 2024): 40 st
Omsättning (år 2023): 222 011 Tkr
Utmaning: Förenkla processen för kunden
NÄR VISION BLIR TILL VERKLIGHET GENOM INTEGRATIONER
INTEGRATION – ANPASSNIGNAR I VISMA ADMINISTRATION
En enkel och användarvänlig process för kunden, oavsett i vilket avseende, är en viktig fråga för de flesta företag. Såväl för frakttjänsten Sendify.
De ville utveckla ett system som gör att deras kunder snabbt och enkelt kan skicka över adressinformation från en order i Visma Administration direkt till deras system.
En god idé för effektivisering av verksamheten, dock var detta svårt att verkställa då Sendify har begränsad kunskap och resurser kring uppbyggnad av integrationer – De kontaktade därför oss på IT-Stöd för vidare hjälp med att ta fram en funktionell integration efter deras behov!
EN SMIDIG INTEGRATION TAR FORM ENLIGT SENDIFY'S BEHOV
Arbetet med utveckling av en anpassad integration påbörjas. I samråd med Sendify genom en lyhörd kontakt sätter vi på IT-Stöd upp en sömlös integration mellan Visma Administration och Sendify.
”Vi har använt IT-Stöds expertis för att anpassa Visma Administration för att på bästa möjliga sätt passa våra kunders specifika behov. De har hjälpt oss att bygga en smidig integration mellan portalerna för att kunna förbättra våra kunders användarupplevelse” säger Philip Robertsson på Sendify.
RESULTAT: EN FÖRBÄTTRAD ANVÄNDARUPPLEVELSE FÖR KUND
Tack vare den nya integrationen kan Sendify’s kunder snabbt och enkelt sköta sin frakt och logistik. All adressinformation från ordrar i Visma Administration går numera direkt till Sendify’s portal genom ett enda knapptryck. Snabbt, smidigt och enkelt för kunden att förstå och hantera.
Sendify’s representant Philip Robertsson fortsätter att berätta om arbetet:
”Genom denna integration har vi förenklat och optimerat logistikflödet för våra kunder vilket framförallt har bidragit till en positiv kundupplevelse.”

DETTA HAR VI PÅ IT-STÖD GJORT FÖR SENDIFY
- Genom lyhörd kontakt kommit fram till en komplett lösning för deras verksamhet och kunder.
- Verkställt önskemålen via integrationer mellan Visma Administration och Sendify’s portal.
- Bistå med kontinuerlig support för framtida önskemål och utveckling.
”Vi på Sendify är mycket nöjda med IT-Stöd då de har hjälpt oss att bygga en smidig integration mellan Sendify och Visma Administration. Vi rekommenderar IT-Stöd vidare till andra företag som behöver hjälp med integrationer och anpassningar av nya affärssystem.”
– Philip Robertsson, Sendify
Vill du veta mer om integrationer? Kontakta oss!
